Vi tog ett snack med vår projektledare Violeta för att få hennes bästa tips kring vad man som kund hos en inredningsbyrå kan tänka på för att få ut mesta möjliga av ett samarbete.
- Våga vara transparent och ärlig
Fokuset i vår verksamhet är att få den känslomässiga kopplingen till företaget bakom varumärket och personerna som faktiskt ska vistas i miljön. För att komma dit behöver vi vara lyhörda gentemot dig som kund. Därför börjar vi alltid varje projekt med en behovsanalys, och ju tydligare du som kund kan vara kring vilka ni som företag är, samt kring önskemål och förväntningar, desto bättre jobb kan vi sedan göra.
- Förbered material och tankar
Vi tar tacksamt emot inspirationsbilder och om det finns någon specifik känsla eller stil som man gillar. Har du en budget är det bra att kommunicera den, annars hjälper vi till att ta fram en. Oavsett vilket kommer ni aldrig se det som en överraskning i slutändan. Allt detta hjälper oss att använda tiden effektivt och säkerställa att vi tar hänsyn till dina önskemål och behov. Vårt jobb är sedan att tolka och förstärka det som ni behöver genom att duka upp en moodboard.
- Kommunicera dina förväntningar
Under hela vårt arbete diskuterar, förklarar och justerar vi tillsammans med dig som kund, och vi har alltid löpande avstämningar där vi presenterar vad vi kommit fram till. Här är tydlig kommunikation nyckeln till ett framgångsrikt samarbete. Var öppen och ärlig kring dina förväntningar när det gäller tidsplaner, budgetar och designstilar genom hela samarbetet. På så vis kan vi hitta rätt och möta era förväntningar på bästa sätt.